Pronssikisat

Miesten 50 km hiihto ja jääkiekon finaali merkkaavat Vancouverin olympialaisten loppua. Kisat ovat olleet hienot – ainakin television ja lehtien välittämä mielikuva kertoo hyvistä venymisistä ja tiukoista finaaleista milloin missäkin lajissa. Kyllä ne kanadalaiset osaa järjestää kisat, vaikka paikan päältä koettuna järjestelyt eivät aina tainneet olla ihan priimaa.

Harmi vaan, ettei Suomi oikein pärjännyt mitalitaistoissa. Parhaiten näistä kisoista jää mieleen Suomi-USA-lätkämatsi. Käsittämätön peli. Ja tulos oli erikoisen nolo, kun olin juuri ehtinyt hehkuttaa matsia amerikan kaverille. Tästä saan varmasti kuulla seuraavat vuosikymmenet… Juha Hiitelä tarjoilee jääkiekon osalta pätevän yhteenvedon. Valmentaja Jukka Jalonen saa kehut. Kehityskelpoisuudesta ihan ansiosta, mutta joukkueen peli oli kyllä aivan liian ailahtelevaa. Ellei sitten hävitty tahallaan.

Mieleen jäi myös Hesarin otsikko normaalimäen kisan jälkeen: ”Hautamäki romahti – Ahonen luovutti – Happonen hylättiin”. Huh huh. :)

Seuraavat isot kisat taitaa olla sitten Etelä-Afrikassa. Hyvää talven jatkoa Nimenhuuto.comin käyttäjille!

edit: tuli muuten talviolympialaisista vielä mieleen, että onko meillä Nimenhuuto.comissa jääkiekkoilijoiden lisäksi muita treenikalenterin käyttäjiä. Ja olihan niitä lajeja vaikka kuinka, mm. curling ja hiihto. Hyvä!

Tags: